Αυτός είναι ένας τέλειος τρόπος για να ενισχύσεις τη μνήμη σου | okoursaros

Αυτός είναι ένας τέλειος τρόπος για να ενισχύσεις τη μνήμη σου

Μοιράσου το άρθρο:

Ερευνητές στην Ολλανδία προτείνουν μία ενδιαφέρουσα στρατηγική, την οποία αν ακολουθήσουμε μπορεί να ενισχύσουμε τη μνήμη μας, κάνοντας κάτι που έχει παράλληλα και άλλα οφέλη. Ποια είναι αυτή;

Νέα μελέτη ερευνητών του Ινστιτούτου για τον Εγκέφαλο, τη Γνωστική Λειτουργία και τη Συμπεριφορά Donders του Πανεπιστημίου Radboud στην Ολλανδία, με τη συνεργασία του Κέντρου Γνωστικών και Νευρικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στη Σκωτία, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η «καθυστερημένη γυμναστική» μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται σε σχετικό δελτίου τύπου, η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Current Biology αυτόν τον μήνα, έδειξε ότι η σωματική άσκηση μετά τη μάθηση μίας πληροφορίας, βελτιώνει τη μνήμη και τα ίχνη της, αλλά μόνο εάν η άσκηση γίνει κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και όχι αμέσως μετά τη διαδικασία μάθησης.

Για να καταλήξουν στο παραπάνω συμπέρασμα, ο επικεφαλής της μελέτης Guillen Fernandez και η ερευνητική του ομάδα, εξέτασαν κατά πόσο, πότε και με ποιον τρόπο η σωματική άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη μας, παρατηρώντας και αναλύοντας τις επιδράσεις ενός προγράμματος γυμναστικής στην παγίωση της μνήμης και τη μακροπρόθεσμη μνήμη 72 εθελοντών.

Η μελέτη: μάθημα και γυμναστική

9634683930762651249

Οι 72 συμμετέχοντες παρακολούθησαν ένα μάθημα για 40 λεπτά, καλούμενοι να απομνημονεύσουν 90 ζευγάρια εικόνας και τοποθεσίας. Έπειτα, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: η πρώτη ομάδα συμμετείχε σε μία σωματική άσκηση αμέσως μετά το μάθημα, η δεύτερη ομάδα ασκήθηκε 4 ώρες μετά το μάθημα και η τρίτη ομάδα δεν συμμετείχε σε οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα.

Η σωματική άσκηση που κλήθηκαν να κάνουν οι πρώτες δύο ομάδες ήταν διαλειμματική προπόνηση σε ποδήλατο γυμναστικής με ένταση έως και 80% μέγιστου καρδιακού ρυθμού των συμμετεχόντων, διαρκείας 35 λεπτών.

Δύο ημέρες μετά την ημέρα του μαθήματος και της γυμναστικής, όλοι οι συμμετέχοντες επέστρεψαν για να συμπληρώσουν ένα τεστ, για να διαπιστωθεί πόσα από τα ζευγάρια μπορούσαν να θυμηθούν, ενώ παράλληλα η δραστηριότητα του εγκεφάλου τους απεικονίστηκε μέσω μαγνητικής τομογραφίας.

Τα αποτελέσματα: ευεργετική η καθυστερημένη άσκηση

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως εκείνοι που είχαν συμμετάσχει στην άσκηση 4 ώρες μετά το μάθημα είχαν την καλύτερη μακροπρόθεσμη μνήμη, συγκριτικά με τις άλλες δύο ομάδες (εκείνη που αθλήθηκε κατευθείαν μετά το μάθημα και εκείνη που δεν αθλήθηκε καθόλου).

Επιπλέον, οι εικόνες του εγκεφάλου έδειξαν πως η άσκηση μετά από ένα χρονικό διάστημα συσχετίστηκε με πιο ακριβείς αναπαραστάσεις στον ιππόκαμπο, περιοχή σημαντική για τη μάθηση και τη μνήμη, όταν ένα άτομο απαντούσε σωστά σε μία ερώτηση.

“Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι η κατάλληλη χρονικά σωματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη μνήμη και υπογραμμίζουν τις δυνατότητες της υιοθέτησής της ως βοηθητικής μεθόδου σε εκπαιδευτικά και κλινικά περιβάλλοντα», συμπέραναν οι ερευνητές.

Ωστόσο, σημείωσαν πως δεν είναι ακόμη σαφές γιατί και πώς η “καθυστερημένη άσκηση» έχει αυτό το αποτέλεσμα στη μνήμη, θέτοντας τις απαντήσεις σε αυτά τα ερώτημα ως τον επόμενο στόχο της έρευνάς τους σε μοριακό επίπεδο.

via

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

shares