Audi A1 1.0 TFSI: Downsizing στην πολυτέλεια | okoursaros

Audi A1 1.0 TFSI: Downsizing στην πολυτέλεια

Μοιράσου το άρθρο:

Ποιοτικά άψογο, λειτουργικό και πλήρως εξοπλισμένο, το σούπερ μίνι της Audi ανταποκρίνεται στον «premium» ρόλο του προσφέροντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ενός δυνατού μικρού κινητήρα, που εξασφαλίζει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις, οικονομία και μικρή φορολογική επιβάρυνση.

Η στροφή του ευρωπαϊκού κοινού προς μικρότερα αυτοκίνητα ήταν αναπόφευκτο να προκαλέσει αντίστοιχες κινήσεις από την πλευρά των κατασκευαστών «premium» αυτοκινήτων. Η Audi προέβλεψε εγκαίρως αυτήν την τάση και η επέκτασή της στην κατηγορία των σούπερ μίνι ήρθε στην κατάλληλη στιγμή, εξασφαλίζοντας την εμπορική επιτυχία του A1. Η ανανέωση του αυτοκινήτου, λοιπόν, δεν είχε το δύσκολο έργο να διορθώσει ατέλειες που εμπόδιζαν μια καλή πορεία, αλλά απλώς να «φρεσκάρει» ένα ήδη πετυχημένο αυτοκίνητο για να εξακολουθήσει την επιτυχία του.

Αυτή η ανανέωση περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αντίστοιχες περιπτώσεις, με περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές στο εξωτερικό, αλλαγές στη διακόσμηση του εσωτερικού και νέες προσθήκες στον εξοπλισμό. Επιπλέον όμως υπάρχει μια καινούργια, πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη στα μηχανικά μέρη, αυτή του νέου τρικύλινδρου χιλιάρη βενζινοκινητήρα TFSI με τους 95 ίππους, που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας.

Εσωτερικό

Το πρώτο πράγμα που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει στο A1, είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που το κάνει να ξεχωρίζει σε σύγκριση με τα «μαζικά» σούπερ μίνι. Είναι προφανές ότι η προσπάθεια της Audi ήταν να προσφέρει σε μικρές διαστάσεις την αίσθηση που θα είχε κανείς σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, προσελκύοντας εκείνους τους αγοραστές που στρέφονται προς μικρότερα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους στην πόλη, χωρίς να θέλουν να απεμπολήσουν την πολυτέλεια και την άνεση που είχαν συνηθίσει όταν οδηγούσαν μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Audi A1 1.0 TFSI: Downsizing στην πολυτέλεια
Αυτή ήταν η προτεραιότητα, μαζί φυσικά με την λειτουργικότητα που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Αυτό είναι φανερό και από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν είναι από τα κορυφαία σε χώρους στην κατηγορία του, φιλοξενώντας βεβαίως 4 άτομα χωρίς πρόβλημα, με την προτεραιότητα όμως να δίνεται στην άνεση των μπροστινών επιβατών και όχι των πίσω.

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 270 λίτρα και είναι απολύτως ικανοποιητικός με τα μέτρα της κατηγορίας, ενώ έχει και απόλυτα κανονικό σχήμα που διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Ικανοποιητικοί είναι επίσης κι οι χώροι για μικροπράγματα στο ταμπλό και την κονσόλα, αλλά πολύ μικρές είναι οι θήκες στις πόρτες. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η γενική εργονομία σωστή. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 17.800 ευρώ χωρίς απόσυρση (16.840 με απόσυρση) για το Sportback και 600 ευρώ λιγότερο για το 3θυρο με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με την τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD, ζάντες αλουμινίου, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα start-stop και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής).

Κινητήρας-κιβώτιο

Ο νέος χιλιάρης βενζινοκινητήρας TFSI με τους 95 ίππους είναι ένα μεγάλο ατού για το A1, που το αναβαθμίζει σημαντικά. Είναι ένας δυνατός και εύστροφος κινητήρας, που προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η Audi αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1»), το οποίο θυμίζει δυνατό ατμοσφαιρικό 1600άρι.

Μόνο που εδώ τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα απ’ ό,τι θα ήταν σ’ ένα ατμοσφαιρικό 1600άρι χάρη στη μεγάλη ροπή που προσφέρει το τούρμπο (16,3 kgm σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500 στροφές), με αποτέλεσμα πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ασφαλέστατα προσπεράσματα κι ευχάριστη όσο και ξεκούραστη οδήγηση. Το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το θέλει ο οδηγός, χωρίς παρ’ όλα αυτά να είναι ιδιαίτερα βενζινοβόρο. Η κατανάλωση μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι μπορεί πλησιάσει τα 6 λίτρα.

Audi A1 1.0 TFSI: Downsizing στην πολυτέλεια

Ίσως μάλιστα να μπορούσε να πέσει ακόμα περισσότερο αν το εύχρηστο κιβώτιο είχε 6 ταχύτητες αντί για 5. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι μόλις 97 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας. Όσο για τον θόρυβο, είναι λίγο υψηλότερος από αυτόν ενός τετρακύλινδρου κινητήρα, χωρίς όμως να φτάνει σε ενοχλητικά επίπεδα.

Οδηγώντας

Στο δρόμο το ανανεωμένο A1 είναι όπως το ξέραμε και τα χαρακτηριστικά του δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, η άνεση ικανοποιητική, αν και όχι «γαλλική», και η συμπεριφορά του προβλέψιμη και ασφαλής, με προσανατολισμό περισσότερο προς την ποιοτική μετακίνηση παρά προς το σπορ χαρακτήρα. Είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που σε μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια, χωρίς να σου δίνει και κίνητρα για να εξερευνήσεις τα όριά του, γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός του (άλλωστε για τους… πυροβολημένους, υπάρχει και το S1).

Audi A1 1.0 TFSI: Downsizing στην πολυτέλεια

Έχει ικανοποιητικό τιμόνι (το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης είναι νέο), χωρίς όμως να είναι και κορυφαία η αίσθησή του, έχει πολύ καλά φρένα, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και καλό κράτημα κι έχει μία τυπική συμπεριφορά προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, προοδευτικά υποστροφική και χωρίς υπερστροφικές τάσεις αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή. Δεν σε συναρπάζει, αλλά σου προσφέρει ηρεμία, ικανοποίηση κι ένα αίσθημα ασφάλειας.

Συμπέρασμα

Χωρίς αμφιβολία μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την ποιότητα και τη λειτουργικότητα του και σαφώς ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα «premium» μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, λειτουργικό και δυνατό, αλλά ταυτόχρονα και οικονομικό (παράμετρος που κανείς πλέον δεν αγνοεί στην εποχή μας), ευκολοδήγητο και ασφαλές.

Πράγματι δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και προσφέρει τη δυνατότητα να κατέβει κανείς μία ή και δύο κατηγορίες για να κινείται με κάτι μικρό και ευέλικτο μέσα στην πόλη, χωρίς να έχει την αίσθηση ότι κάνει κάποιον ουσιαστικό συμβιβασμό πέρα από τους μικρότερους χώρους που αναπόφευκτα προσφέρει ένα σούπερ μίνι.

Ιδιαίτερα ποιοτικό το εσωτερικό, σωστή η εργονομία και πλούσιος εξοπλισμός, με την προτεραιότητα της άνεσης να έχει δοθεί στους εμπρός επιβάτες.

Ο μικρός κινητήρας με το τούρμπο είναι δυνατός και ταυτόχρονα οικονομικός και το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο.

ΥΠΕΡ
  • Κινητήρας
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Μικρό τεκμήριο – απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
  • Κατανάλωση
ΚΑΤΑ
  • Πολύ μικρές θήκες στις πόρτες
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Αυξημένη τιμή σε σχέση με τα σούπερ μίνι «μαζικής» παραγωγής

*Πάνος Φιλιππακόπουλος (auto – internet.gr)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

shares